Jak powinno wyglądać zdrowe śniadanie?

Zdrowe składniki na śniadanie

Śniadanie jest bardzo ważne, ponieważ dostarcza energii od rana, a przede wszystkim rozbudza umysł do pracy. Dobrym nawykiem jest przede wszystkim jedzenie śniadań, a na dodatek warto zwracać uwagę, czym się człowiek karmi. Zimą warto kupować mleko roślinne, płatki owsiane, musli i owoce suszone i robić sobie z nich zupy mleczne. Na drugie śniadanie można wziąć płatki kukurydziane lub owoce suszone i zjeść razem z jogurtem naturalnym. Orzechy również wpływają doskonale na pracę mózgu, dlatego warto włączyć je do diety. Pyszne śniadanie to także kanapki z pastami warzywnymi, hummusem, warzywami pieczonymi, czy też owocami. Latem jest większy wybór produktów, ze względu na porę, sezon i możliwość świeżości. Jednak jesienią czy zimą można warzywa, które są dostępne ugotować i również stosować jako rodzaj smarowidła. Bardzo dużo osób pije na śniadanie kawę, jednak od czasu do czasu warto stosować zamienniki. Jednym z nich jest kawa zbożowa, która dodaje mnóstwa energii, a na dodatek ma zawartość cykorii oraz magnezu. Każdego dnia zdrowe śniadanie to lista innych produktów, czy to świeżych, gotowanych, pieczonych. Warto jadać dużą ilość nabiału, czy to w postaci omleta, jaj gotowanych, past serowych, czy twarożku ze szczypiorkiem.

Koszty zdrowego śniadania

Zdrowe śniadanie może być odżywcze i tanie, pod warunkiem kupowania wartościowych produktów (https://www.bee.pl/t/zdrowe-sniadanie). Są one dostępne w sklepach ze zdrową żywnością, a także na bazarach ekologicznych czy nawet na targach. Bardzo ważna jest jakość produktów, pochodzenie, a także walory smakowe, tym bardziej jeśli cała rodzina chce się zdrowo odżywiać. Średnio są to codzienne koszty w granicach 50 złotych w zależności od tego, czy jest to dzień zwykły czy weekend. Dni wolne są bardzo pięknym czasem, ponieważ można zdrowe śniadanie jeszcze bardziej urozmaicić. Oprócz kawy warto zaserwować sobie soki ze świeżo wyciśniętych owoców lub warzyw, czy też herbaty ziołowe. Jest ich coraz więcej w herbaciarniach, gdzie można je kupić na wagę. Na pewno przyda się woda mineralna, którą można pić tuż przed śniadaniem, aby oczyścić organizm. Wypita na czczo, z miodem i cytryną także ma działanie przeczyszczające. Produkty powinny być świeże, kupowane na bieżąco, również poprzez sklepy internetowe. W każdym przypadku trzeba sprawdzać daty ważności, a owoce i warzywa brać świeże, pachnące i czasem nawet niedojrzałe. Zimą są lepsze produkty, które można przechowywać w domowych warunkach, natomiast chleb warto piec w domu lub też kupować w zaufanej piekarni. Weganie otwierają swoje sklepiki ze zdrową żywnością, dlatego warto do nich zaglądać.

Food obraz autorstwa timolina - www.freepik.com